Tuesday, June 7, 2022

Benefits Of Summer Vegetables - বিলাহীৰ পৰা আৰম্ভ কৰি তিতাকেৰেলা লৈকে গৰমৰ দিনত এই ১০ টা শাক-পাচলি খাই সুস্থ হৈ থাকক

৯৫% বিলাহী টো পানীৰে গঠিত, গতিকে গ্ৰীষ্মকালত টমেটো খালে আমাৰ শৰীৰত পানীৰ অভাৱ পূৰণ কৰিব পাৰি।


Benefits Of Summer Vegetables: সকলো ঋতুতে কিছুমান ঋতুভিত্তিক শাক থাকে, যিটো আমাৰ শৰীৰৰ বাবে সেৱন কৰাটো উপকাৰী, কাৰণ যেতিয়া আপুনি ঋতু অনুসৰি শাক-পাচলি সেৱন কৰে, তেতিয়া সেই শাক-পাচলিবোৰত আপুনি ভিটামিন আৰু পুষ্টিকৰ উপাদান পায়, যিবোৰ শৰীৰৰ বাবে অতি প্ৰয়োজনীয়। এনে কিছুমান শাক-পাচলি গৰমৰ বতৰতো আহে, যিবোৰ সেৱন কৰি গৰম গৰমত শৰীৰ ঠাণ্ডা হৈ পৰে। সেইবাবেই আমাৰ বাবে গ্ৰীষ্মকালত অহা শাক-পাচলি সেৱন কৰাটো অতি প্ৰয়োজনীয়।

আজিৰ লেখাটোত আমি আপোনালোকক গৰমৰ দিনত খোৱা শাক-পাচলি আৰু ইয়াৰ উপকাৰিতাৰ বিষয়ে ক’ম, যিবোৰ আপোনালোকে খাদ্য তালিকাত অন্তৰ্ভুক্ত কৰিব লাগিব।


গ্ৰীষ্মকালীন শাক-পাচলিৰ উপকাৰীতা 


১/ পাণী লাও/জাতিলাও


খাদ্যত সুস্বাদু দেখা লাওত বহুতো ধৰণৰ খনিজ পদাৰ্থ আৰু ভিটামিন থাকে। বহুতে অতি আবেগেৰে লাওৰ শাক-পাচলি খায়। গৰমৰ দিনত পাণী লাও সেৱন কৰিলে অতি উপকাৰী। পাণী লাওত পৰ্যাপ্ত পৰিমাণৰ পানী পোৱা যায়, যিয়ে আমাৰ শৰীৰক হাইড্ৰেটেড কৰি ৰখাত বহুখিনি সহায় কৰে। এচিডিটি, বদহজম আদি সমস্যাৰ পৰা হাত সাৰিব পাৰি পাণী লাও সেৱন কৰি।
২/ তীয়ঁহ

ভাৰতত গ্ৰীষ্মকালীন শাক-পাচলিঃ গৰমৰ দিনত তীয়ঁহ বেছিকৈ খোৱা বস্তু। ইয়াত বহুতো প্ৰয়োজনীয় পুষ্টিকৰ উপাদান থাকে। আমি তীয়ঁহ চালাডৰ ৰূপত খাওঁ, কিছুমান মানুহে তীয়ঁহৰ ৰাইটাও খায়। তীয়ঁহৰ পানীৰ পৰিমাণ বেছি, গতিকে গ্ৰীষ্মকালত খাবলৈ খুব ভাল বুলি গণ্য কৰা হয়। এন্টি অক্সিডেন্ট হোৱাৰ লগতে তীয়ঁহত ভিটামিন চি আৰু কেও পোৱা যায়, যিয়ে গৰমৰ দিনত আমাৰ শৰীৰক হাইড্ৰেটেড কৰি ৰখাত সহায় কৰে।

৩/ কেপচিকাম


গৰমৰ দিনত কেপচিকাম শাক হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি। সেউজীয়া, হালধীয়া আৰু ৰঙা ৰঙৰ কেপচিকামত প্ৰচুৰ পৰিমাণে পুষ্টিকৰ উপাদান থাকে। কেপচিকামে কেৱল খাদ্যৰ সোৱাদ বৃদ্ধি কৰাই নহয়, স্বাস্থ্যৰ বাবেও উপকাৰী । কেপচিকামত ফাইটোকেমিকেল থাকে, যিয়ে বিপাকীয় ক্ৰিয়া আৰু পাচনতন্ত্ৰ উন্নত কৰাত সহায় কৰিব পাৰে। ইয়াত বহুতো এন্টি-অক্সিডেন্ট আৰু ভিটামিন থাকে, যাৰ বাবে কেপচিকাম হৈছে Best Summer Vegetables To Add In Diet।
৪/ ৰঙালাও

প্ৰায় সকলোৱে নিশ্চয় কোনোবা নহয় কোনোবা সময়ত টেঙা-মিঠা কুমলীয়া শাকটোৰ সোৱাদ লৈছে। আমি বিশেষকৈ মিঠা ব্যঞ্জন বনাবলৈ ৰঙালাও ব্যৱহাৰ কৰো। ৰঙালাওত ভিটামিন এ আৰু অন্যান্য পুষ্টিকৰ উপাদান থাকে, যিয়ে আমাৰ ৰোগ প্ৰতিৰোধ ক্ষমতা শক্তিশালী কৰাত সহায় কৰে। ইয়াৰ লগতে ৰঙালাওক এন্টি-অক্সিডেন্ট আৰু বিটা-কেৰটিনৰ এক উত্তম উৎস হিচাপে গণ্য কৰা হয়, যিয়ে আমাৰ শৰীৰৰ উষ্ণতা গ্ৰীষ্মকালত ঠাণ্ডা কৰি ৰাখে।

৫/ বিলাহী


ভাৰতত প্ৰায় সকলো ঋতুতে শাক-পাচলি তৈয়াৰ কৰাত বিলাহী ব্যৱহাৰ কৰা হয়। ৯৫% বিলাহী পানীৰে গঠিত, গতিকে গ্ৰীষ্মকালত বিলাহী খালে আমাৰ শৰীৰত পানীৰ অভাৱ পূৰণ কৰিব পাৰি। বিলাহীত পটাছিয়াম, কেলচিয়াম আৰু লাইকোপেন থাকে, যিয়ে আমাক বহু ৰোগৰ পৰা ৰক্ষা কৰিব পাৰে।
৬/ সেউজীয়া পাতৰ শাক-পাচলি

কচু, পদিনা আৰু এমাৰেন্থ আদি পাতৰ শাক-পাচলি গ্ৰীষ্মকালীন উত্তম শাক-পাচলি। শাক-পাচলি, চূপ, চালাড আৰু জুচ তৈয়াৰ কৰাত এই সেউজীয়া পাতযুক্ত শাক-পাচলি ব্যৱহাৰ কৰা হয়। এই সেউজীয়া পাতৰ শাকত কেলচিয়াম, আইৰণ, ফ’লেট, ভিটামিন এ, বি আৰু চি, খনিজ পদাৰ্থ, মেগনেছিয়াম আৰু পানী অধিক পৰিমাণে থাকে।

৭/ বেঙেনা


বেঙেনা সব্জিৰ লগতে বেঙেনা ভর্তাও বহুত খোৱা হয়। বেঙেনাত প্ৰচুৰ পৰিমাণে আঁহ থাকে, যিটো পেট আৰু অন্ত্ৰৰ বাবে অতি উপকাৰী বুলি গণ্য কৰা হয়। ইয়াৰ বাহিৰেও ব্ৰঞ্জলত বহুতো প্ৰকাৰৰ ভিটামিন, ফ্লেভনয়ড আৰু পটাছিয়াম থাকে, যাৰ ফলত গ্ৰীষ্মকালত পেটৰ লগত জড়িত কোনো ৰোগ নহয়।
৮/ তিতা কেৰেলা

তিতা কেৰেলা সোৱাদ তিতা হব পাৰে কিন্তু ই আমাৰ শৰীৰৰ বাবে অতি উপকাৰী। প্ৰবল সূৰ্যৰ পোহৰ আৰু গৰমৰ বাবে অহা ঘামৰ বাবে ছালত ফোহা, পিম্পল, ভেঁকুৰৰ সংক্ৰমণ, ফোহা, দাগ আদি সমস্যা আৰম্ভ হয়। তিতা কেৰেলাত থকা এন্টি অক্সিডেন্ট গুণে আমাক এই সকলোবোৰ সমস্যাৰ পৰা ৰক্ষা কৰে, কিন্তু তিতা কেৰেলা গৰম গতিকে ইয়াক সীমিত পৰিমাণত সেৱন কৰিব লাগে।
৯/ সেউজীয়া বীন 

শাক-পাচলি বা চালাড হিচাপেও সেউজীয়া বীন খাব পাৰি। গ্ৰীষ্মকালত সেউজীয়া বীন আমাৰ শৰীৰৰ বাবে অতি উপকাৰী। সেউজীয়া বীনত প্ৰচুৰ পৰিমাণে আঁহ থাকে আৰু ইয়াৰ ফলত হজম শক্তি বৃদ্ধি পায়।ইয়াত বহুতো প্ৰয়োজনীয় পুষ্টিকৰ উপাদান যেনে ভিটামিন কে, প্ৰটিন, আইৰণ, জিংক আৰু এন্টি অক্সিডেন্ট থাকে।
১০) গাজৰ

আমি শাক-পাচলি, চালাড আৰু হালোৱাৰ ৰূপত গাজৰ খাব পাৰো। ইয়াত ভিটামিন এ থাকে, যিটো আমাৰ চকুৰ বাবে উপকাৰী। কেৱল এয়াই নহয়, ইয়াৰ ৰসো অতি উপকাৰী কাৰণ ইয়াত থকা আঁহে আমাৰ শৰীৰক ভিতৰৰ পৰা পৰিষ্কাৰ কৰি ৰাখে।

গৰমৰ প্ৰচণ্ড বতৰত আমাৰ শৰীৰক সুস্থ আৰু হাইড্ৰেটেড কৰি ৰাখিবলৈ আমি এই শাক-পাচলিবোৰ সেৱন কৰা উচিত ।

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive

Translate