Thursday, September 8, 2022

শাৰীৰিক আৰু মানসিক বিশ্ৰামৰ বাহিৰেও দেহ আৰু মন বাবে গুৰুত্বপূৰ্ণ এই ৭ প্ৰকাৰৰ বিশ্ৰামৰ, জানি লওক - Types of Rest


আজিকালি আমি বাস কৰা জীৱনত মানসিক চাপ থকাটো সাধাৰণ কথা হৈ পৰিছে, যাৰ বাবে আমাৰ জীৱনশৈলী আৰু জীৱনশৈলীও দায়ী কাৰণ সকলোৱে আগবাঢ়ি যাবলৈ আৰু সকলোকে আগুৰি ধৰিবলৈ প্ৰতিযোগিতাত অৱতীৰ্ণ হৈছে। এনে ব্যস্ত জীৱনত খোৱা-শোৱাৰ ভাৱ নাথাকে। এবাৰ সময়মতে শুই থাকিলেও, তাৰ পিছত গোটেই ৰাতিটো কি কৰিব লাগে সেই চিন্তাত পাৰ হৈ যায় যাতে আপুনি ভাল কিবা এটা কৰিব পাৰে। জীৱনত যিকোনো কামেই সাধন কৰক।

ইয়াৰ দ্বাৰা একো লাভ নহ’ব, কিন্তু আপুনি নিশ্চয় বেমাৰত পৰিব। সেয়েহে এই ভেড়াৰ গতিৰ পৰা শৰীৰক বিশ্ৰাম দিয়াটো প্ৰয়োজন। চকু মুদি শুই থকাটো একমাত্ৰ জিৰণিৰ কথা নহয়। যদি আপুনি শৰীৰক সম্পূৰ্ণ জিৰণি দিব বিচাৰে তেন্তে এই ৭বিধ Rest ৰ বিষয়ে জনাটো আপোনাৰ বাবে গুৰুত্বপূৰ্ণ।

১/ শাৰীৰিক বিশ্ৰাম

অপৰ্যাপ্ত টোপনি আৰু অতিমাত্ৰা প্ৰশিক্ষণৰ বাবে শৰীৰৰ শক্তি নিষ্কাশন হ’বলৈ ধৰে। এনে অৱস্থাত শৰীৰক দুই ধৰণৰ জিৰণি দিয়াটো অতি প্ৰয়োজনীয়। সক্ৰিয় (সক্ৰিয়) আৰু নিষ্ক্ৰিয় (নিষ্ক্ৰিয়)।

নিষ্ক্ৰিয়


ইয়াত আপুনি ৰাতি ৭ ঘণ্টাতকৈ অধিক সময় শুব লাগিব আৰু প্ৰয়োজন হ’লে আপুনি Power Napও ল’ব পাৰে।

সক্ৰিয়


ইয়াত আপুনি টানিব পাৰে। মালিচও কৰিব পাৰে। ইয়াৰ বাহিৰেও যদি আপুনি কাম কৰাৰ সময়ত Ergonomic Chair আৰু Desk ব্যৱহাৰ কৰে তেন্তে আপুনি আৰাম পাব।

২/ মানসিক বিশ্ৰাম

মানসিক জিৰণিৰ অভাৱ হয় যেতিয়া আমি মনটোক অপ্ৰয়োজনীয় হেঁচা দি অধিক চিন্তা কৰিবলৈ বাধ্য কৰাওঁ। ইয়াৰ বাবে কেইটামান কথা মনত ৰখাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ:

  1.     আপোনাৰ কামৰ লগত জড়িত এখন ডায়েৰী বনাওক।
  2.     যিকোনো বস্তুৰ পৰীক্ষা তালিকা বনাওক।
  3.     পেছাদাৰী আৰু ব্যক্তিগত জীৱনক পৃথক কৰি ৰাখিবলৈ এটা Shutdown Ritual বনাওক।
  4.     যদি সমস্যাবোৰ ডাঙৰ হয়, তেন্তে তাৰ পৰা বিৰতি লওক আৰু তাৰ পিছত ইয়াৰ সমাধানৰ বিষয়ে চিন্তা কৰক।
  5.     ধ্যান কৰক, ইয়েও মনত শান্তি দিব।

3. Social Rest


ইয়াত আপুনি অধিক সামাজিক হোৱাৰ লগতে আপুনি লগ পোৱা ভাল পোৱা মানুহৰ সৈতে অধিক সামাজিকভাৱে মিলিত হোৱাৰ প্ৰয়োজন। লগতে এনে মানুহক লগ নাপাব যিয়ে আপোনাক নেতিবাচক অনুভৱ কৰায়। ইয়াৰ বাহিৰেও যদি আপুনি এজন অন্তৰ্মুখী, তেন্তে নিজৰ বাবে কিছু সময় উলিয়াওক, য’ত আপুনি নিজকে বুজি পায় আৰু চিনি পায়।

4. Spiritual Rest


যিবোৰ কাম আপোনাৰ বাবে ডাঙৰ বা আপোনাক ডাঙৰ অনুভৱ কৰায় সেইবোৰ কৰক। যদি আপুনি ঈশ্বৰৰ ওপৰত বিশ্বাস কৰে তেন্তে আপুনি আধ্যাত্মিকতাৰ সৈতে জড়িত তথ্য লাভ কৰিব পাৰে। কোনোবা সামাজিক কামত স্বেচ্ছাসেৱক হিচাপে কাম কৰক বা আপোনাক অনুপ্ৰাণিত কৰা কোনো কাম কৰক।

5. Sensory Rest


আজিকালি মানুহ প্ৰযুক্তিৰ প্ৰতি অধিক সক্ৰিয় হৈ পৰিছে। এনে অৱস্থাত তেওঁলোকক Sensory Rest লাগে। ইয়াৰ বাবে কিছু সময় ছ’চিয়েল মিডিয়াৰ পৰা বিৰতি লওক। বেছি তথ্য লব নালাগে। ভিডিঅ’ মিটিঙৰ পৰা নিজকে বিৰতি দিয়ক। লগতে সন্ধিয়া দেহ-মন শিথিল কৰিবলৈ এনেকুৱা কিবা এটা পৰিকল্পনা কৰক যিয়ে আপোনাক শিথিল কৰি তুলিব। আপোনাৰ সংগীৰ সৈতে মমবাতি জ্বলাই ৰাতিৰ আহাৰ বা মিউজিকেল শ্ব’লৈ যাওক।

6. Emotional Rest


আপুনি যেতিয়া আপোনাক কোনেও বুজি নাপায় তেতিয়া আপুনি আৱেগিকভাৱে ভাঙি যায়। গতিকে যিসকলৰ লগত আপুনি নিৰাপদ অনুভৱ কৰে তেওঁলোকৰ লগত সময় কটাওক। বা যিসকলৰ তোমা আছে, তোমালোকে যদি সঠিক কৈছে, তেওঁলোকে তোমাক সমৰ্থন কৰিব। যদি আপুনি দীৰ্ঘদিন ধৰি এই মানসিক চাপৰ মাজেৰে পাৰ হৈ আছে, তেন্তে চিকিৎসকৰ পৰামৰ্শ লোৱাৰ কোনো ক্ষতি নহয়। কিন্তু সেই এয়াৰলাইন এটেণ্ডেণ্টৰ দৰে নহ’ব যিয়ে মানুহৰ সন্মুখত সদায় হাঁহিব লগা হয়।

7. Creative Rest


যদি আপুনি সৃষ্টিশীলতাত বিশ্বাস কৰে, তেন্তে নিশ্চিতভাৱে ইয়াৰ শলাগ লওক, সেয়া স্বাভাৱিক হওক বা কোনো ব্যক্তিৰ দ্বাৰা কৰা হওক (Human Created)। প্ৰাকৃতিক অৰ্থ, সূৰ্যাস্ত বা সূৰ্য্য উদয় চাওক। দুখ লাগিলে প্ৰকৃতিৰ লগত কিছু সময় কটাওক, ফুৰিবলৈ যাওক। Human Created মানে, যদি ঐতিহাসিক বস্তুবোৰ ভাল হয়, তেন্তে এটা সংগ্ৰহালয়লৈ যাওক। লগতে সুৰীয়া সংগীত বা ভাল কিতাপত লিপ্ত হওক, যিয়ে আপোনাক শিথিলতা আৰু প্ৰেৰণা দুয়োটা দিব।

যদি আপুনি সঁচাকৈয়ে সুস্থ আৰু শক্তিশালী হ’ব বিচাৰে, তেন্তে আপুনি কেৱল টোপনি আৰু স্বাস্থ্যসন্মত খাদ্যৰ বিষয়েই নহয়, এই ধৰণৰ জিৰণিৰ বিষয়েও জানিব লাগে আৰু আপোনাৰ বন্ধু-বান্ধৱী আৰু আত্মীয়-স্বজনকো এই বিষয়ে কোৱাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ।

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive

Translate